Bijna! - Reisverslag uit Borne, Nederland van Yvonne Beunders - WaarBenJij.nu Bijna! - Reisverslag uit Borne, Nederland van Yvonne Beunders - WaarBenJij.nu

Bijna!

Door: Juf Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Februari 2014 | Nederland, Borne

Hoi lieve kinderen van groep 5,

Hoe gaat het daar in Nijmegen? Druk geweest met alle cito-toetsen enzo?
Wat een lief filmpje van Huy, Maaike en Medea! Een afscheidsliedje!

Het is bijna zover: morgen is het 6 februari en dan ga ik vertrekken naar Zuid-Afrika voor een half jaar!!!
Ik dacht dat jullie het wel leuk zouden vinden om soms een verhaaltje te lezen van hoe het gaat!
Morgen rond half 3 's middags vlieg ik van Amsterdam naar de hoofdstad Kaapstad. Dat is gewoon ongeveer 10.000 kilometer hier vandaan! Voor de jongens leuk: ik vlieg met het grootste passagiersvliegtuig ter wereld: Airbus 380: een dubbeldekker!

Alles is voorbereid: ticket geboekt, heel veel papieren ingevuld, Afrikaanse cursus gevolgd, enge prikken, koffer ingepakt... Ik hoop dat ik alles bij me heb. Heel lastig om in te schatten wat en hoeveel je moet meenemen. Stressen dus!

Samen met twee andere juffen: Richelle en Eva lopen we 4 maanden stage in Genadendal. Dat is een klein dorpje met 5000 inwoners en ongeveer 2 uur rijden van Kaapstad (Voor Senne en andere voetballers: waar een paar jaar geleden het WK-voetbal was, waar Nederland 2e werd door Spanje 1-0...). Ze rijden daar aan de linkerkant van de weg, opletten dus! :)
Het project waar ik aan mee ga werken heet: Theewaterskloof.
Wij gaan stagelopen op de L.R. Schmith Primary School en gaan kinderen ondersteunen die het lastig vinden om te lezen. En wel in het Afrikaans... Dus de lessen Afrikaans die ik gehad heb, waren wel nodig! Het is gelukkig niet moeilijk te leren voor Nederlanders, omdat het er erg op lijkt.

Maar voordat we daarmee beginnen, hebben we een introductieweek met onder andere een bezoek aan een township (krottenwijk, waar veel arme kinderen wonen) en een survivaltocht?!
Ik heb allerlei verwachtingen, maar hoe het echt zal zijn, weet ik natuurlijk niet. Daarom is mijn motto: 'ek sal sien': ik zal wel zien hoe het loopt.

Na de 4 maanden stage ga ik nog een maand reizen. Wat en waar en hoe dat weet ik nog niet. Volgens mij zijn er heel veel mogelijkheden in Zuid-Afrika! (Wisten jullie dat het 33 keer zo groot is als ons kikkerlandje?)

Ik ga verder om de laatste dingetjes te pakken voor in de handbagage. Onder andere een korte broek, want het is daar momenteel 27 graden. Ik hou helemaal niet van dat koude weer, dus dit is perfect! Het is daar nu zomer.

Jullie kunnen hieronder reageren met de klas! Mag ook zelf, dat moeten jullie even overleggen met juffrouw Ayla.

Ohja! Ik heb natuurlijk jullie leuke klassenfoto meegenomen om daar op te hangen in mijn kamer! :) En ook de mooie medaille van Rowan zit in mijn tas!

Groetjes van juf Yvonne.

  • 25 Februari 2014 - 08:46

    Groep 5:

    Hoi juf Yvonne,

    Hier eindelijk een berichtje terug van onze klas. We waren erg druk met alle Cito's en rapporten (we zijn heel blij met de rapporten, we hebben het goed gedaan!). Nu hebben we gelukkig weer tijd om andere leuke dingen te doen, zoals voorbereiden voor Carnaval. En natuurlijk een berichtje schrijven voor jou!
    Een paar nieuwtjes uit de klas:
    - we vinden het nog steeds jammer dat je weg bent, maar we vinden het wel heel leuk voor je dat je in Zuid-Afrika mag stagelopen.
    - Je was een hele goede juffrouw!
    - Toen we je bericht lazen werden we heel blij!
    - Het gaat heel goed op school!
    - We leren veel nieuwe dingen.
    - We hopen dat je na je reis nog eens langskomt!
    - Het thema van Carnaval is 'vorstelijk carnaval' en daarom is het vandaag op school kroontjesdag :)

    Ook nog een aantal vragen voor je:
    - Vieren ze in Zuid-Afrika ook Carnaval?
    - Gaat het daar goed met jou?
    - Vind je het leuk in je nieuwe klas?
    - Wat eten ze daar?
    - Hoe is de sfeer daar?
    - Is het leuk daar?
    - Heb je al veel dieren gezien?
    - Ben je al ergens bang voor geweest?
    - Is het leuk in je nieuwe huis? Woon je daar ook met de andere juffen?

    Nog een hele leuke dag vandaag (hoe laat is het nu bij jou? Bij ons 8:45 's ochtends)!
    Leuk dat we elkaar op deze manier kunnen spreken. We hopen binnenkort weer iets van je te horen.

    Groetjes van de hele klas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Borne

Zuid-Afrika

Stagelopen in Genadendal

Recente Reisverslagen:

28 April 2014

AL OP DE HELFT!

28 Februari 2014

HET BEGIN!

05 Februari 2014

Bijna!
Yvonne

Voor de lieve kinders van groep 5 van de Luidhorst!

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 5741

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 04 Juli 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: